ممکن است این سؤال برای کسانی که به منظور تفریح و گردش به کانادا مسافرت می‌کنند، پیش بیاید که آیا تبدیل ویزای مولتی کانادا به ویزای اقامت دائم امکان پذیر است؟ و اگر اینچنین باشد، چگونه و از چه راه‌هایی برای آن می‌توان اقدام نمود؟ در این مطلب به سؤالات مربوط به این موضوع پاسخ داده خواهد شد و شرایط تبدیل ویزای مولتی کانادا به اقامت را نیز توضیح خواهیم داد.

 

بیشتر بدانید: سیستم پزشکی در کشور آلمان

متقاضیان مهاجرت به کانادا، می‌توانند از طریق ویزای ویزیتوری که همان ویزای توریستی کانادا است، به این کشور سفر کنند و از حضور موقت در این کشور، جهت تسهیل راه‌هایی که منجر به اخذ اقامت دائم کانادا می‌شود،بهره‌مند شوند.

اشخاصی که با اجازه موقت حضور در کانادا و با قصد صرفاً توریستی وارد این کشور می­شوند، اجازه اشتغال به کار یا تحصیل را ندارند اما می­توانند از آن برای تبدیل ویزای مولتی به ویزای کار یا تبدیل ویزای مولتی به ویزای تحصیلی و یا تبدیل ویزای مولتی به اقامت دائم از طریق کسب و کار و سرمایه­گذاری در این کشور استفاده نمایند و در مسیر حرکت به سمت اقامت دائم کانادا حرکت کنند.

بر اساس قوانین و ضوابط سخت­گیرانه­ای که دولت کانادا در سال‌های اخیر برای جلوگیری از سوء استفاده برخی مهاجران پیاده کرده است، شرایط برای تبدیل ویزای مولتی کانادا به اقامت بسیار سخت و دشوار شده است.

اگر فردی از طریق ویزای توریستی به این کشور سفر ­می‌کند، شرایط تبدیل ویزای مولتی به اقامت روندی  بسیار سخت و طولانی خواهد شد اما غیرممکن نیست. در چنین مواردی اگر متقاضیان از شرایط و نحوه اقدام برای ویزا اطلاع کافی نداشته باشند، عملا هیچ شانسی برای اخذ ویزای اقامت دائم کانادا نخواهند داشت.

 

تبدیل ویزای مولتی به اقامت چه شرایطی دارد؟

همانطور که قبلا هم گفته شد، تبدیل ویزای مولتی کانادا به اقامت فرایندی طولانی و دارای شرایط دشواری است که متقاضیان باید از نظر دولت کانادا دارای آن شرایط باشند تا بتوانند اقامت دائم را دریافت نمایند.

چند روش برای تبدیل ویزای مولتی کانادا به اقامت دائم وجود دارد که می‌توان از تبدیل ویزای مولتی به تحصیلی و یا تبدیل ویزای مولتی به ویزای کار نام برد.

متقاضیان در بعضی موارد و تحت شرایطی خاص مثل احراز وضعیت پناهندگی می­توانند برای اخذ ویزای دائم اقدام کنند ولی با تدابیری که دولت کانادا در سال­های اخیر اتخاذ کرده، عملا اقدام از این راه غیرممکن است و که این روش به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌شود.

 

 

 

تبدیل مولتی کانادا به اقامت دائم چگونه است؟

همانطور که در قبلا گفته شد، چندین روش برای تبدیل ویزای مولتی کانادا به اقامت دائم وجود دارد که در زیر آنها مورد بررسی قرار می­دهیم

 

1- تبدیل ویزای مولتی به ویزای کار

اولین گزینه­ای که برای تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم می­توانید بررسی کنید، ویزای کار کانادا است. دولت کانادا به متقاضیانی که شرایط اشتغال را داشته باشند، اجازه کار در این کشور را داده و از این طریق به آنها ویزای کار می­دهد. در بسیاری از موارد، اخذ مجوز کار، اولین گام برای دریافت اقامت دائم کانادا به حساب می‌آید.

از آنجا که متقاضیان برای دریافت ویزای کار باید از طرف یک کارفرما، پیشنهاد کار برای استخدام شدن را داشته باشند، می‌توانند در زمانی که به عنوان بازدید­کننده و توریست در کانادا حضور دارند، فرصت­های شغلی و ارگان‌های خواهان نیروی کار را بررسی و با کارفرمایان شرکت­ها و صاحبان کسب و کار، در خصوص اشتغال مذاکره نمایند.

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشت، این است که قبل از دریافت پیشنهاد شغلی و بستن قرارداد با کارفرما، شغل پیشنهادی متقاضی باید به مدت 15 تا 30 روز، بسته به نظر اداره ارزیابی کار کانادا، در جراید و روزنامه­های کانادا آگهی شده باشد.

در این مدت، اگر فردی که مقیم کانادا یا شهروند کانادا باشد، برای این سمت شغلی یافت نشد، کارفرما می­تواند با دریافت مجوز از این اداره، اقدام به بستن قرارداد نماید و این در صورتی است که پیش از آن کارفرما باید اثبات کرده باشد فرد مناسبی را جهت این شغل پیدا نکرده است.

با این حال، متقاضی مجبور خواهد بود که به کشور خود بازگردد زیرا دریافت ویزای کار از نظر زمانی یک روند طولانی را باید طی کند.

 

2- تبدیل ویزای مولتی کانادا به تحصیلی

گزینه بعدی که می­توانید از طریق آن برای تبدیل ویزای مولتی به ویزای اقامت اقدام کنید، ویزای تحصیلی کانادا است.

اگر فردی مایل به ادامه تحصیل باشد، این روش گزینه بسیار خوبی است. کشور کانادا دارای چندین دانشگاه معتبر در سطح جهانی با رتبه های بالا می­باشد که دریافت مدرک از یکی از این دانشگاه­ها، تا حد بسیار زیادی می­تواند در آینده به حرفه شخص کمک کند.

 برای دریافت ویزای تحصیلی ، متقاضی باید پذیرش دانشگاهی که  قصد تحصیل در آن دارد را داشته باشید. به همین منظور هنگامی که فرد به عنوان بازدیدکننده و توریست در کانادا حضور دارد، با توجه به رشته­ای که به آن علاقه دارد، دانشگاه­های مختلف را مورد بررسی قرار دهد و پس از انتخاب دانشگاه، اقدام به اخذ پذیرش دانشگاه نماید. اگر از طرف دانشگاه پذیرفته شد، می­تواند برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام نماید.

کسانی که می­خواهند برای یک دوره کوتاه (6ماه یا کمتر) در کانادا تحصیل کنند، نیازی به ویزای تحصیلی یا مجوز برای تحصیل ندارند و می­توانند از همان ویزای توریستی استفاده کنند.

ولی کسانی که برای دوره طولانی مدت (بیشتر از 6ماه) می­خواهند در کانادا مشغول به تحصیل شوند، باید از دانشگاه یا یک مؤسسه آموزشی منتخب که اصطلاحاً DLI نامیده می­شود، پذیرش بگیرند. در واقع این دانشگاه‌ها و مؤسسات مورد تأیید دولت کانادا برای پذیرش دانشجویان بین المللی می­باشد.

 

ملزومات گرفتن ویزای تحصیلی

  1. گرفتن نامه پذیرش از دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید.
  2. گرفتن مجوز تحصیل از اداره مهاجرت کانادا

برای گرفتن مجوز تحصیل متقاضی باید شماره DLI دانشگاه مورد نظر خود را به اداره مهاجرت کانادا ارائه کند. شماره DLI، شماره مؤسسه آموزشی منتخبی است که با حرف O شروع می­شود و بر روی فرم درخواست مجوز تحصیل درج می­گردد.

همچنین فرد متقاضی می‌تواند نسبت به معدل از امتیاز scholarship استفاده کرده و از دانشگاه مورد نظر بابت هزینه‌های دانشگاه تخفیف دریافت نماید.

در مقطع کارشناسی اگر GPA بالای 3 باشد، تا 18900 دلار و اگر GPA زیر 3 باشد، تا 8000 دلار و در مقطع کارشناسی ارشد تا 10000 دلار می‌توان از امتیاز scholarship بهره‌مند شد.

در این روش نیز همانند روش بالا، ممکن است فرد مجبور به بازگشت به کشور خود باشد چون روند این فرایند نیز زمان بر و طولانی خواهد بود.

 

3- ایجاد کسب و کار و سرمایه‌گذاری

تبدیل ویزای مولتی کانادا به اقامت دائم در این روش به این صورت است که اگر شخصی علاقه‌مند به ایجاد اشتغال یا سرمایه گذاری در کانادا باشد، می‌تواند در زمانی که به عنوان بازدیدکننده و توریست در کانادا حضور دارد، اقدامات اولیه این کار را انجام دهد. هر استان کانادا قوانین و ضوابط خاص خودشان را در این زمینه دارند.

 این روش نیز مانند روش‌های دیگر فرایندی طولانی را طی می‌کند تا ویزای اقامت دائم را از این طریق دریافت نماید.

 

4- ازدواج کردن با شخص مقیم یا شهروند کانادا

در این روش برای تبدیل ویزای مولتی کانادا به اقامت، شخص می‌تواند  در زمانی که به عنوان بازدیدکننده و توریست در کشور کانادا حضور دارد، با شخصی که اقامت دائم کانادا را دارد یا شهروند کانادا محسوب می‌شود، ازدواج کند.

این اتفاق باید در کشور کانادا یا کشوری بجز کشور شما اتفاق بیفتد. هنگامی که این ازدواج اتفاق افتاد، فرد توسط همسر خود در کلاس حمایت مالی خانواده یا اسپانسرشیپ تحت حمایت مالی قرار می‌گیرد.

البته باید این نکته را هم در نظر داشت که تا زمانی که اسپانسرشیپ بودن همسر تأیید نشود، او نمی­تواند جهت حمایت مالی اقدام کند. به دلیل سوء استفاده­های زیادی که با این روش انجام شده است، دولت کانادا اقدامات سخت­گیرانه­تری اعمال کرده است و به این راحتی نمی­توان اقامت دائم کانادا از این طریق را دریافت نمود. پس تنها ابراز علاقه و ارائه سند ازدواج کافی نیست.

فرد متقاضی باید به دولت کانادا اثبات کند که این ازدواج به صورت قانونی اتفاق افتاده است و هیچ سوء نیتی ندارد. برای اثبات این امر به اسناد و مدارک زیادی نیاز است. به طور مثال لازم است پیام ها، چت‌ها و مکالماتی که از زمان آشنایی تا ازدواج با هم داشته­اند را ارائه دهند.

ازدواج باید برای دولت کانادا قابل قبول باشد. افراد بسیاری برای اخذ اقامت دائم کانادا، اقدام به ازدواج سوری می‌نمایند که این برای دولت کانادا قابل پذیرش نیست و باعث ریجکتی می‌گردد.

تمامی مدارکی که اثبات می‌کند این ازدواج واقعی و قانونی است و بدون هیچ سوء نیتی انجام شده است، توسط دولت کانادا بررسی می‌شود. به همین منظور ممکن است اخذ ویزای دائم کانادا فرایند طولانی را سپری کند.

 

 

بیشتر بدانید: اجاره ملک در استانبول

 

امیدواریم که تا اینجا توانسته باشیم شما را در امر تبدیل ویزای مولتی به اقامت و روش‌های آن راهنمایی کرده باشیم.

 

https://greencard-lottery.ir/