کانادا کشوری است که لحاظ اقتصادی بسیاری پیشرفته است و طیف گسترده ای از مشاغل پردرآمد در آن نهفته است. به منظور هر ساله بسیاری از افراد برای اشتغال به کار به کشور کانادا مهاجرت می کنند.

در کنار مشاغل معمول مانند مراقبت های بهداشتی، فناوری اطلاعات و امور مالی، صنایعی مانند ساخت و ساز، نفت و گاز و معدن نیز رونق چشم گیری دارد. با توجه به این موضوع چندین شغل پردرآمد در کشور کانادا را بررسی خواهیم کرد.  در ادامه با ما همراه باشید.

 

بررسی 5 شغل برتر و پردرآمد کانادا

در کانادا مشاغل بسیاری هستند که نظر درآمد در سطح بسیار بالایی هستند، اما در اینجا به بررسی 5 مورد از بهترین و پردرآمدترین شغل های موجود در این کشور می پردازیم.

 

1- پزشک پرستار

پزشکان پرستار، متخصصان مراقبت های بهداشتی هستند که در ارزیابی، تشخیص و درمان بیماران آموزش دیده‌اند. این شغلی است که نیاز به دانش دقیق در مورد مراقبت های پزشکی دارد و شغلی است که در بسیاری از کشورها به خصوص کانادا و آمریکای شمالی تقاضای زیادی دارد.

با توجه به مهارت های مورد نیاز و کمبود پزشک پرستار، تعجب آور نیست که در حال حاضر یکی از شغل های پردرآمد کانادا است.

برای تبدیل شدن به یک پزشک پرستار، باید زمان زیادی را صرف شود. حداقل مدرکی که برای این کار نیاز است، کارشناسی ارشد پرستاری می باشد و اگر شخصی بخواهد در یک زمینه خاص تخصص داشته باشد، ممکن است به مدارک بیشتری نیاز داشته باشد. حتی ممکن است بسته به استانی که در آن کار می کند، مجبور باشد که در یک نهاد تخصصی و حرفه ای، دوره های به خصوصی را بگذراند.

حقوق متوسط برای پزشکان پرستار در کانادا، سالیانه 104000 دلار است.

 

2. مدیر تاسیسات

این حرفه مربوط به مشاغلی مانند تاسیسات برق، آب و گاز طبیعی است. یک مدیر تاسیسات مسئول سیستم‌های مختلف توزیع، نیروگاه ها و تاسیساتی است که با این منابع سر و کار دارند. آنها هم در هر دو بخش دولتی و خصوصی می توانند کار کنند و اغلب بر تیم های بزرگی از متخصصان نظارت می کنند. این حرفه به دانش گسترده و متنوعی نیاز دارد.

روش های مختلفی وجود دارد تا یک شخص بتواند تبدیل به یک مدیر برنامه های کاربردی موفق شود. برای شروع انتخاب یک دانشگاه خوب و یک رشته مناسب مانند مهندسی برق بهترین گزینه است. از آن به بعد بایستی تجربه کار در صنعت را کسب کند تا رفته رفته به یک مدیر موفق تبدیل شود.

میانگین حقوق متوسط برای یک مدیر تاسیسات حدود 114000 دلار در سال است.

 

3. پزشک

در حال حاضر کانادا با کمبود نیروی پزشکی محلی و مجرب روبرو است و این بدان معناست که تقاضای زیادی چه برای پزشکان عمومی و چه برای پزشکان متخصص در این کشور وجود دارد. پزشکان مسئول تشخصیص بیماری و درمان طیف وسیعی از بیماری های جسمی و روحی هستند و با توجه به اهمیت این موضوع و کمبود نیروی پزشک، در حال حاضر یکی از بهترین مشاغل کانادا محسوب می شود.

یک پزشک واجد شرایط، باید مدرک پزشکی مانند درجه دکترای پزشکی را گذرانده باشد. همچنین باید از کالج پزشکان خانواده کانادا (CFPC) یا کالج سلطنتی پزشکان و جراحان کانادا (RCPSC) مجوز گرفته باشد. علاوه بر این هم باید در نهاد نظارتی پزشکی استان خود نیز ثبت نام کرده باشد.

میانگین حقوق پزشکان، سالیانه حدود 150000 دلار است .

 

4. ناظر معدن

استخراج منابع طبیعی، تجارت بزرگ و پردرآمدی در کانادا محسوب می شود و به همین دلیل یکی از بهترین شغل های کاناداست. ناظران معدن، متخصصانی هستند که بر فرایند استخراج منابع نظارت می کنند.

ناظر معدن، مسئولیت ایمنی کارگران را بر عهده دارد. علاوه بر آن ممکن است مجبور به استفاده از ماشین‌آلات سنگین پیچیده یا انجام کارهای اداری برای پشتیبانی ار روند کار باشد.

برای رسیدن به این شغل آموزش های رسمی بسیار کمی وجود دارد و این بسته به تجربه ایست که شخص کسب می کند. با این حال ممکن است برای بعضی از پست ها، نیاز به داشتن مدرک مهندسی باشد، اما برای این شغل، چندین سال تجربه حرفه ای یک نیاز اساسی محسوب می شود. شاید برای اقدامات تخصصی تر، نیاز به گذراندن دوره های تخصصی در یک نهاد حرفه ای نیز لازم باشد.

متوسط حقوق سالیانه یک ناظر معدن، حدود 82000 دلار است.

 

5. مهندس

رشته های مهندسی نقش های متفاوتی در صنایع مختلف دارد. مهندسان به خاطر توانایی های خود در استفاده از علم، ریاضیات و فن آوری برای حل مشکلات، همیشه مورد تقاضای بسیاری از نهادها بوده اند.

مهندسی چندین رشته مختلف دارد که هر فرد علاقه مند به این رشته می تواند در یک حوزه متخصص شود. مهندسان در یک پروژه، از برنامه ریزی تا مراحل ساخت آن پروژه حضور دارند. با توجه به این موضوع، نسبت به مهارت مهندسان، این شغل یک از بهترین مشاغل در کانادا است.

برای اینکه یک فرد در کانادا به یک مهندس موفق تبدیل شود، باید مسیر طولانی را طی کند که معمولا باید با یک دوره لیسانس 4 ساله در یکی از رشته های مهندسی، علوم یا فناوری شروع کند و پس از آن حداقل 4 سال برای سابقه کاری در پروژه های متفاوت مشغول به کار شود.

متوسط حقوق یک مهندس در کانادا، سالیانه حدود 106000 دلار است.

 

 

 

در چند سال اخیر کشور کانادا اقدام به جذب نیروهای متخصص کرده است که یک فرصت مناسب برای کسانی است که علاقه مند به کار و زندگی در کانادا هستند. در این مقاله به 5 مورد از مشاغل پردرآمد این کشور اشاره کردیم که امیدواریم از این مطلب استفاده کرده باشید. در مقالات بعدی نیز حرفه های دیگر و روش های دریافت ویزا برای کار را توضیح خواهیم داد.

 

منبع

https://www.futurelearn.com/info/blog/best-paying-jobs-in-canada