دلایل زیادی برای تحصیل در ترکیه وجود دارد. ترکیه با دارا بودن ویژگی‌های طبیعی، حمل و نقل و شکل خاص شهرهایش، مرکز جذب دانشجویان در جهان است. سالانه متقاضیان زیادی برای تحصیل به ترکیه سفر می‌کنند. بلیط‌های ارزان‌قیمت و امنیت جاده‌ها و دسترسی آسان، ترکیه را به یک گزینه ایده‌آل برای ادامه تحصیل نزد ایرانیان تبدیل کرده است. از مهمترین دلایل انتخاب تحصیل در ترکیه، امکان تحصیل رایگان و فرصت‌های بورس تحصیل و تنوع و تشابهات فرهنگی و سطح علمی بالای اساتید و ارتباط دانشگاه‌های این کشور با اروپا و آمریکا، همسایگی با ایران، امنیت مالی دانشجو و غیره می‌باشد.

در این مطلب 10 دلیل مهمی که افراد برای تحصیل به ترکیه سفر می‌کنند را بررسی می‌کنیم.

 

بیشتر بدانید: ویزای مولتی و شرایط دریافت آن

 

1. فرصت‌های آموزش عالی کیفیت

ترکیه با 94.2 درصد نرخ تحصیل، دومین کشور در جهان است که از طریق آن می‌توان به آموزش عالی دسترسی داشت. ترکیه درگیر در حوزه آموزش عالی اروپا روند بولونیا را به روشی کامل اجرا می‌کند. نمره قبولی بولونیا 5 از 5 می‌باشد. بنابراین، مدرک دانشگاهی ترکیه در تمام کشورهای اروپایی شناخته شده است. به عنوان سیستم اعتبار دوره، ECTS مطابق با اروپا اعمال می‌شود و به همه دانشجویان مکمل دیپلم می‌دهند. علاوه بر این، ترکیه یکی از موفق‌ترین کشورها است که در برنامه‌های تبادل تحت اراسموس شرکت می‌کند. علاوه بر اراسموس، برنامه‌های تبادل بسیاری در ترکیه مانند مولانا و فارابی وجود دارد که از دانشجویان و مدرسین پشتیبانی می‌کند.

 

2. تنوع دانشگاهی و برنامه‌ای

بیش از 200 دانشگاه در ترکیه با 82 میلیون نفر جمعیت وجود دارد. تعداد دانشجویان نزدیک به 8 میلیون نفر است. با این تعداد دانشجو، ترکیه اولین کشوری است که بیشترین دانشجو را در منطقه آموزش عالی اروپا دارد. بیش از 58000 برنامه مختلف در بیش از 200 دانشگاه وجود دارد. در چنین تنوعی قطعا دانشگاه و برنامه‌ای برای خود پیدا خواهید کرد.

 

3. زندگی چند فرهنگی

ترکیه هزاران سال در سرزمین خود میزبان تمدن‌های بسیار ریشه‌دار بوده است و تقریبا پازلی از تمام فرهنگ‌هاست. در این کشور که تمدن‌های بی‌شماری میزبان آن بوده‌اند، همه نسبت به یکدیگر مدارا و احترام می‌گذارند. ترکیه، جایی که شما می‌توانید بخشی از ریشه‌های خود را پیدا کنید و شاید بتوانید با افرادی آشنا شوید که به زبان شما صحبت می‌کنند. در این صورت محیط دانشگاه یک محیط ایده‌آل و امن همراه با آرامش برای دانشجویان است.

 

4. زیبایی‌های طبیعی و زیبا

ترکیه کشوری است که 4 فصل را تجربه می‌کند و به زیبایی‌های طبیعی خود در سراسر جهان شهرت دارد. افراد می‌توانند از شنا و ورزش‌های آبی در دریاهای اطراف ترکیه لذت ببرند، در بسیاری از شهرهای کوهستانی اسکی را تجربه کنند، از رفتینگ در رودخانه‌ها لذت ببرند و بسیاری از ورزش‌های مهیج را تجربه کنند. آنها در ترکیه بهشت را احساس خواهند کرد زیرا زیبایی‌های بی‌شماری وجود دارد تا آنها را مجذوب منظره خود نماید.

 

5. میراث تاریخی و فرهنگی

بر اساس یک تاریخ طولانی، هزاران بنای تاریخی و فرهنگی در ترکیه وجود دارد که بسیاری از آنها به عنوان میراث فرهنگی یونسکو محافظت می‌شوند. به همین دلیل در زمان‌های مختلف بازدیدکنندگان زیادی برای بازدید از این آثار به این کشور سفر می‌کنند.

 

6. ترکیه کشوری ایده‌آل برای دانشجویان

ترکیه یک کشور دوست‌دار دانشجو است و در هر شهر خود حداقل یک دانشگاه دارد. باشگاه‌های اجتماعی، تیم‌های ورزشی و رویدادهای فرهنگی در هر دانشگاه دانشجویان را گرد هم آورده و جغرافیای دور را به هم نزدیک می‌کند. وقتی وارد ترکیه می‌شوید می‌فهمید که فعال‌ترین نقاط شهر مکان‌های معاشرت دانشجویان است. به لطف کافه‌ها، رستوران‌ها و کتابخانه‌هایی که دانشجویان در آنجا گرد هم جمع می‌شوند، شهرهای ترکیه به صورت 24 ساعته فعال است.

 

7. مهمان‌نوازی مردم ترکیه

مهمان‌نوازی مردم ترکیه در تمام دنیا افسانه‌ای و زبان‌زد بوده است. به عنوان یک دانشجو اگر از کسی کمک بخواهید، مردم تمام سعی و تلاش خود را با تمام اخلاص و صمیمیت انجام می‌دهند تا به شما کمک کنند. ترک‌ها از شما به عنوان مهمان استقبال می‌کنند و برای جلب رضایت شما رفتارهای زیادی دارند. مطمئن باشید که اگر جایی برای خوابیدن نداشته باشید یک شب هم در خیابان نخواهید ماند.

 

8. دانشگاه‌های مجهز به فن‌آوری‌های مدرن

فارغ از اینکه از کدام دانشگاه ترکیه استفاده می‌کنید، یک زندگی دانشگاهی مدرن و راحت را تجربه خواهید کرد زیرا که دانشگاه‌ها مجهز به آخرین فناوری و روش‌های مدرن در یادگیری هستند و دانشجویان می‌توانند از تمامی این امکانات استفاده نمایند.

 

9. شرایط زندگی آسان

زندگی در ترکیه از اکثر کشورها مقرون به صرفه است. شما می‌توانید نیازهای خود مانند محل اقامت، غذا و نوشیدنی و سرگرمی را با قیمت‌های مناسب برآورده سازید. می‌توانید در خوابگاه‌های داخل یا نزدیک به پردیس‌های دانشگاه اقامت داشته باشید و یا با اجاره‌ای معقول خانه‌ای را کرایه کنید. علاوه بر این، هر کدام از حمل و نقل‌ها را که به عنوان دانشجو انتخاب می‌کنید، بلیط با قیمت تخفیف دریافت می‌کنید یا فیلم را با قیمت ارزان‌تری در سینما تماشا می‌کنید.

همچنین دسترسی به ترکیه آسان است زیرا در قاره‌های آسیای میانه و اروپا قرار دارد. برای کشف ترکیه، که میزبان مکان‌های دیدنی بی‌شماری است، از هر راهی که انتخاب کنید می‌توانید سریع و راحت به مکانی که می‌خواهید برسید.

 

10. فرصت‌های یادگیری زبان ترکی

دانشگاه‌های ترکیه برنامه‌های مختلفی را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند. علاوه بر این فرصت عالی، شما همچنین می‌توانید زبان ترکی را که پنجمین زبان گفتاری در جهان است را یاد بگیرید. شما می‌توانید با دوره‌هایی که دانشگاه به شما ارائه می‌دهد فرصت یادگیری زبان ترکی را پیدا کنید و با افرادی از فرهنگ‌های مختلف آشنا و دوست شوید.

 

بیشتر بدانید: تبدیل ویزای مولتی کانادا به اقامت

 

در این مطلب با 10 مورد از دلایل عمده‌ای که دانشجویان برای تحصیل به کشور ترکیه سفر می‌کنند آشنا شدید و امیدواریم برای کسانی که قصد تحصیل در کشور ترکیه را دارند مورد استفاده قرار گرفته باشد.

 

 

 

https://www.hamimohajer.com/immigration/how-to-secure-schengen-visa/tourist-schengen-visa

 

https://telegra.ph/%D9%88%DB%8C%D8%B2%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D9%86%DA%AF%D9%86-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D9%88%DB%8C%D8%B2%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D9%86%DA%AF%D9%86-%D8%A7%D8%AE%D8%B0-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85-08-22